Wybierz region

Wybierz miasto

    Mały ratusz na walizkach

    Autor: crol

    2003-08-01, Aktualizacja: 2004-12-18 18:45

    - Na razie jesteśmy zajęci przeprowadzką - powiedział nam jeden z urzędników słupskiego Urzędu Miejskiego. - Nie ma możliwości, by dokładnie sprawdzić dane, bo dokumenty leżą na podłodze.

    - Na razie jesteśmy zajęci przeprowadzką - powiedział nam jeden z urzędników słupskiego Urzędu Miejskiego. - Nie ma możliwości, by dokładnie sprawdzić dane, bo dokumenty leżą na podłodze.
    Taki kłopot mają cztery wydziały, które już urzędują w ,małym ratuszu", czyli w budynku po byłej przychodni. Ich przeprowadzka trwa blisko miesiąc. Co prawda petenci są obsługiwani, ale mają kłopot poszukując odpowiedniego pokoju. - Brakuje nawet informacji o tym, gdzie są dane wydziały - skarżą się słupszczanie.


    Przeprowadzka Wydziału Administracji Budowlanej, Wydziału Architektury i Urbanistyki, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i Wydziału Zdrowia i Opieki Społecznej rozpoczęła się na początku lipca.
    - To nie jest prosta operacja - tłumaczy Andrzej Kaczmarczyk, sekretarz miasta. - Przenosiny jednego wydziału zajmują tydzień.
    W dwudziestu pięciu pomieszczeniach urzędować będzie niemal 50 pracowników. Przeniesienie wydziału to nie tylko przerzucenie materiałów. Trzeba zamówić choćby niezbędne dla urzędników biurka. Będą też przeróbki i drobne prace budowlane. To wydłuża, oczywiście, reorganizację.


    - Wszystko dlatego, że do końca nie było wiadomo, które wydziały tak naprawdę zostaną przeniesione - zdradza pracownik urzędu. - Gdyby plan organizacyjny przeprowadzki był znany przed zakończeniem remontu ,małego ratusza", wszystko odbywałoby się o wiele sprawniej.
    A tak, o wielu potrzebach urzędnicy dowiadują się dopiero teraz. Petenci, którzy są już obsługiwani, na korytarzach mogą oglądać meble, a na drzwiach do pokoi jedynie numery.
    - Nie wiadomo gdzie iść - skarży się słupszczanin.
    Taki problem mogą mieć i ci, którzy postanowią załatwić sprawy w głównym budynku ratusza. Jeszcze dwa dni temu dyrektor Biura Promocji i Integracji Europejskiej - wedle informacji na drzwiach - urzędował zarówno w pokoju nr 8 jak i 101.


    Na szczęście na straży porządku czuwają pracownicy Biura Obsługi Interesanta i informują o zmianach. Nie ma ich jednak w ,małym ratuszu".
    - Mam nadzieję, że przeprowadzkę zakończymy już w sierpniu - mówi sekretarz miasta.
    Być może i wtedy poprawnie oznaczone zostaną pokoje w obu budynkach ratusza, tak, by petenci nie mieli już problemów z trafieniem we właściwe miejsce.

    Sonda

    Czy chcesz utworzenia województwa Środkowopomorskiego?

    • NIE (60%)
    • TAK (28%)
    • NIE OBCHODZI MNIE TO (12%)