- Zagrzeb, Mediolan, Madryt to główne miasta, gdzie chcemy się promować. Gdańsk będzie się prezentował na turystycznych targach, kładąc szczególny nacisk na sprawy związane z Euro 2012. Chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości, które dają nam takie imprezy - wyjaśnia Michał Brandt, rzecznik gdańskiego biura ds. Euro 2012.
By jednak trafić nie tylko do przedstawicieli branży turystycznej, w planach jest organizacja specjalnych konferencji prasowych, dzięki którym jak najlepiej poinformowani o Gdańsku mają być przede wszystkim kibice.
WSZYSTKO O EURO 2012 W GDAŃSKU
- Będziemy się starali w ramach tych targów informować dziennikarzy podczas osobnych spotkań na temat Gdańska i atrakcji, jakie zaoferujemy podczas mistrzostw Europy. Będą to przecież nie tylko emocje sportowe, ale także inne związane z naszym miastem. Mamy nadzieję, że w ten sposób przekonamy kibiców, że warto przyjechać do Polski w czasie Euro 2012 - dodaje Brandt.
Pracownicy biura promocji Gdańska przyznają, że najbliższe dni będą dla nich rzeczywiście gorące. Właśnie przygotowywane są materiały promujące miasto przed Euro 2012.
WARTO PRZECZYTAĆ:**TYCH GWIAZD ZABRAKNIE NA EURO 2012**
Możliwe, że w delegacji podczas targów w Madrycie będzie obecny burmistrz Gniewina, gdzie Hiszpanie zamieszkają w czasie Euro 2012.
Niewykluczona jest także współpraca z innymi miastami, w których piłkarze będą w czasie mistrzostw rozgrywali swoje mecze. Każde z nich będzie jednak prawdopodobnie startowało z innego pułapu.
- Nie ukrywam, że zamierzamy wystartować ostro, jako pierwsi. Tworzymy prezentacje w różnych językach dla kibiców, także w rosyjskim i niemieckim. Właśnie dotarły do nas pierwsze projekty informatorów. Chcemy, żeby czerwiec był początkiem prawdziwego boomu turystycznego miasta, bo na Euro przecież nie zostanie wykorzystany cały potencjał. Sztuka w tym, żeby kibice powrócili do Gdańska w kolejnych miesiącach i latach - deklaruje Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Kampanię podczas targów turystycznych ma wspierać promocja przede wszystkim w mediach lokalnych oraz bezpośrednio wśród dziennikarzy.
Gdańsk pojawi się także na targach ITB w Berlinie, tak by również Niemców zachęcić do przyjazdu i pokazać miasto jako wciąż przyjazne dla turystów zza zachodniej granicy. Nowością ma być wykorzystanie mediów społecznościowych.
POLECAMY:**TUTAJ NA EURO TRENOWAĆ BĘDĄ NIEMCY [ZDJĘCIA]**
- Mamy zamiar dotrzeć do kibiców poprzez media społecznościowe, takie jak Facebook, Google+ czy Foursquare. W kampanii promocyjnej będziemy kładli nacisk na internet, ale nie zapominamy też o telewizji czy o tradycyjnych ogłoszeniach w prasie - zaznacza Zbierska.
Cała kampania informacyjna będzie kosztowała Gdańsk około 2,5 mln zł. Nie będzie w tej kwocie wydatków na pamiątki z Gdańska, które raczej nie trafią do sklepów.
Sprzedaż gadżetów promujących miasto w kontekście Euro 2012 nie jest możliwa z powodów warunków umowy z UEFA. Europejska federacja zarabia bowiem na sprzedaży turniejowych gadżetów.
CZYTAJ TAKŻE:**30 "SZCZĘŚLIWCÓW"**
Pozostają zatem pamiątki i gadżety przygotowywane dla uczestników targów. Oprócz informatorów o Gdańsku w ojczystych językach kibiców, są wśród nich specjalne koszulki z napisem "Zapraszamy do Gdańska". Hitem mogą się okazać spinki zachęcające do odwiedzenia miasta.
Według specjalistów, początek 2012 roku to dobry moment na intensywną promocję imprezy.
- O ile na początku był entuzjazm związany z przyznaniem Polsce organizacji Euro 2012, teraz pojawiła się forma zwątpienia. Jeśli chodzi o promocję, nie można rozpocząć jej zbyt wcześnie, i myślę, że początek roku to idealny moment na przyspieszenie działań. Wszystko i tak będzie można ocenić dopiero po fakcie - tłumaczy Beata Ligman-Gęsicka, wykładowca na podyplomowych studiach public relations Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie, kierująca również Biurem Promocji w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PRZYCHODNIE I SZPITALE GOTOWE NA PRZYJĘCIE KIBICÓW
Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?