Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk rusza z promocją przed Euro 2012

Patryk Szczerba
Na razie Euro 2012 widać na ulicach Gdańska. Już niedługo Gdańsk będzie widać na ulicach Europy
Na razie Euro 2012 widać na ulicach Gdańska. Już niedługo Gdańsk będzie widać na ulicach Europy Przemek Świderski
Do Euro 2012 pozostało mniej niż 150 dni. To, według wielu specjalistów od promocji, ostatni dzwonek na to, by wypromować Gdańsk wśród kibiców z zagranicy, którzy przyjadą do Gdańska w czerwcu. Główne kierunki promocji skierowane będą do mieszkańców krajów, których reprezentacje zagrają na PGE Arenie, a więc do Hiszpanów, Włochów i Francuzów, ale nie tylko...

- Zagrzeb, Mediolan, Madryt to główne miasta, gdzie chcemy się promować. Gdańsk będzie się prezentował na turystycznych targach, kładąc szczególny nacisk na sprawy związane z Euro 2012. Chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości, które dają nam takie imprezy - wyjaśnia Michał Brandt, rzecznik gdańskiego biura ds. Euro 2012.

By jednak trafić nie tylko do przedstawicieli branży turystycznej, w planach jest organizacja specjalnych konferencji prasowych, dzięki którym jak najlepiej poinformowani o Gdańsku mają być przede wszystkim kibice.

WSZYSTKO O EURO 2012 W GDAŃSKU

- Będziemy się starali w ramach tych targów informować dziennikarzy podczas osobnych spotkań na temat Gdańska i atrakcji, jakie zaoferujemy podczas mistrzostw Europy. Będą to przecież nie tylko emocje sportowe, ale także inne związane z naszym miastem. Mamy nadzieję, że w ten sposób przekonamy kibiców, że warto przyjechać do Polski w czasie Euro 2012 - dodaje Brandt.

Pracownicy biura promocji Gdańska przyznają, że najbliższe dni będą dla nich rzeczywiście gorące. Właśnie przygotowywane są materiały promujące miasto przed Euro 2012.

WARTO PRZECZYTAĆ:**TYCH GWIAZD ZABRAKNIE NA EURO 2012**

Możliwe, że w delegacji podczas targów w Madrycie będzie obecny burmistrz Gniewina, gdzie Hiszpanie zamieszkają w czasie Euro 2012.
Niewykluczona jest także współpraca z innymi miastami, w których piłkarze będą w czasie mistrzostw rozgrywali swoje mecze. Każde z nich będzie jednak prawdopodobnie startowało z innego pułapu.

- Nie ukrywam, że zamierzamy wystartować ostro, jako pierwsi. Tworzymy prezentacje w różnych językach dla kibiców, także w rosyjskim i niemieckim. Właśnie dotarły do nas pierwsze projekty informatorów. Chcemy, żeby czerwiec był początkiem prawdziwego boomu turystycznego miasta, bo na Euro przecież nie zostanie wykorzystany cały potencjał. Sztuka w tym, żeby kibice powrócili do Gdańska w kolejnych miesiącach i latach - deklaruje Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Kampanię podczas targów turystycznych ma wspierać promocja przede wszystkim w mediach lokalnych oraz bezpośrednio wśród dziennikarzy.
Gdańsk pojawi się także na targach ITB w Berlinie, tak by również Niemców zachęcić do przyjazdu i pokazać miasto jako wciąż przyjazne dla turystów zza zachodniej granicy. Nowością ma być wykorzystanie mediów społecznościowych.

POLECAMY:**TUTAJ NA EURO TRENOWAĆ BĘDĄ NIEMCY [ZDJĘCIA]**

- Mamy zamiar dotrzeć do kibiców poprzez media społecznościowe, takie jak Facebook, Google+ czy Foursquare. W kampanii promocyjnej będziemy kładli nacisk na internet, ale nie zapominamy też o telewizji czy o tradycyjnych ogłoszeniach w prasie - zaznacza Zbierska.

Cała kampania informacyjna będzie kosztowała Gdańsk około 2,5 mln zł. Nie będzie w tej kwocie wydatków na pamiątki z Gdańska, które raczej nie trafią do sklepów.

Sprzedaż gadżetów promujących miasto w kontekście Euro 2012 nie jest możliwa z powodów warunków umowy z UEFA. Europejska federacja zarabia bowiem na sprzedaży turniejowych gadżetów.

CZYTAJ TAKŻE:**30 "SZCZĘŚLIWCÓW"**

Pozostają zatem pamiątki i gadżety przygotowywane dla uczestników targów. Oprócz informatorów o Gdańsku w ojczystych językach kibiców, są wśród nich specjalne koszulki z napisem "Zapraszamy do Gdańska". Hitem mogą się okazać spinki zachęcające do odwiedzenia miasta.

Według specjalistów, początek 2012 roku to dobry moment na intensywną promocję imprezy.

- O ile na początku był entuzjazm związany z przyznaniem Polsce organizacji Euro 2012, teraz pojawiła się forma zwątpienia. Jeśli chodzi o promocję, nie można rozpocząć jej zbyt wcześnie, i myślę, że początek roku to idealny moment na przyspieszenie działań. Wszystko i tak będzie można ocenić dopiero po fakcie - tłumaczy Beata Ligman-Gęsicka, wykładowca na podyplomowych studiach public relations Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie, kierująca również Biurem Promocji w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

PRZYCHODNIE I SZPITALE GOTOWE NA PRZYJĘCIE KIBICÓW

EURO 2012: WSZYSCY CHCĄ MIESZKAĆ W POLSCE

ROBERT LEWANDOWSKI ZDRADZA RECEPTĘ NA SUKCES NA EURO 2012

od 12 lat
Wideo

Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto