W raporcie NIK można przeczytać, że pracownicy Poczty Polskiej, zamiast dostarczać paczkę czy list polecony, w skrzynce na listy wolą zostawić awizo. Jak się okazuje - często z adnotacją, wskazującą na to, że adresatów właśnie nie było w domu. Czytelnicy "Dziennika Bałtyckiego" informują: taka notka zwykle mija się z prawdą.
- Przed Świętami czekałam na bardzo ważną przesyłkę, to miał być prezent, nie wychodziłam z domu cały dzień, czekając na listonosza - wspomina Anna Jabłocka z Gdyni. - Tuż po godzinie 21, kiedy sprawdziłam skrzynkę znalazłam awizo, z dopiskiem wskazującym na to, że nie było mnie w domu, a to nieprawda! - denerwuje się kobieta.
Czytaj też: Poczta Polska będzie obsługiwać przesyłki Urzędu Miejskiego
Podobne sytuacje nie należą do rzadkości. Potwierdzają to sami pracownicy poczty, którzy bardzo często przyjmują skargi od niezadowolonych klientów. - Czasem jest ich kilka w ciągu dnia, ludzie często skarżą się na to, że czekali w domu na przesyłkę, a listonosz zostawił im w skrzynce awizo, zamiast poleconego - mówi pani Małgorzata, pracowniczka jednego z trójmiejskich punktów. Zastrzega sobie przy tym, że nie chce, żeby w publikacji pojawiło się jej nazwisko.
Co jest przyczyną praktyk, które utrudniają życie wielu osobom, oczekującym na przesyłki? Jak informują przedstawiciele NIK - polityka Poczty Polskiej.
Listonosze zamiast dostarczać paczki i listy polecone zbyt często pozostawiają w skrzynkach awiza. Dzieje się tak, ponieważ w świetle obowiązujących przepisów, wrzucenie do skrzynki awiza traktowane jest jak jej doręczenie. Tym samym wydajność pracy listonosza, który zostawił np. 100 awizów, jest lepiej oceniana przez kierownictwo Poczty niż tego, który w tym samym czasie dostarczył adresatom 20 przesyłek- mogliśmy kilka miesięcy temu przeczytać w raporcie NIK.
Czytaj też: Czterech nastolatków okradło listonosza
Zapytani o problem przedstawiciele Poczty, z odpowiedzią zwlekali kilka dni.
- Jeżeli chodzi o sprawę dot. awizo, to prosimy o przesłanie konkretnych przypadków abyśmy mogli odnieść się do każdej sprawy indywidualnie. W sytuacji, w której nasi klienci mają uwagi co do działania poczty lub pracy naszych pracowników prosimy o zgłaszanie następującego faktu do naczelnika placówki pocztowej lub na adres [email protected] - informuje Tomasz Borowski z biura prasowego Poczty Polskiej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?