Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Armator odpowiedzialny za zatopienie

RoG
fot. PP
Kuter Janina, który zatonął w usteckim kanale portowym, podczas sztormu w lipcu ubiegłego roku, poszedł na dno z winy właściciela. Tak orzekła Izba Morska w Gdyni, która badała wypadek

Zdaniem urzędników, kuter zatonął, ponieważ był źle zacumowany, a właściciel nie zadbał o dostateczny nadzór nad jednostką. Wskutek tego Janina uderzyła rufą w stalowy kadłub stojącej w sąsiedztwie jednostki DAR-303 i doszło do rozszczelnienia kadłuba.

W Ustce zatonął kuter wędkarski

Werdykt, o ile właściciel kutra się nie odwoła, zamknie mu drogę do ubiegania się o odszkodowanie od DAR-303. Przypomnijmy, że pod uwagę brano również wersję, że to właśnie ta jednostka posłała na dno Janinę.

Kuter Janina mogli zatopić pijani rybacy z sąsiedniej jednostki

DAR-303 zerwał się z cumy podczas sztormu. Po przebadaniu załogi okazało się, że dwóch jej członków jest pijanych.
- To wysoce naganne, ale to są dwie osobne sprawy - zastrzega Michał Meissner, przewodniczący Izby Morskiej w Gdyni. - To kuter uderzał bokiem w nabrzeże i w rufę DAR-303. To spowodowało rozszczelnienie się drewnianego kadłuba kutra i zatonięcie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto