Bank Zamiany Mieszkań w Wodzisławiu Śl.: Mieszkańcy chętnie z niego korzystają
Bank Zamiany Mieszkań to jeden ze sposób zamiany swojego "M". Warunek jest jeden. Mieszkanie musi być komunalne, czyli własnością miasta.
- Podczas takiej zamiany dotychczasowy najemca pozostawia szukanie kogoś, kto chciałby się zamienić lokalem, urzędnikom. Należy najpierw złożyć wniosek w Referacie Spraw Lokalowych, a następnie czekać, ponieważ pierwszym kryterium jest kolejność zgłoszeń wniosków. Potrzebne dokumenty do zamiany na zasadzie Banku Zamiany Mieszkań można pobrać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta, jak również ze strony internetowej. Złożyć je można drogą pocztową, najlepiej jednak przyjść z wnioskiem osobiście do Referatu Spraw Lokalowych - informują urzędnicy z wodzisławskiego magistratu.
We wniosku można zaznaczyć jakie nowe mieszkanie musi spełniać krytetria. Może to być konkretne piętro, lokalizacja lub posiadanie balkonu. Jednak najczęściej chodzi o większy metraż (trzeba posiadać dochody gwarantujące utrzymanie mieszkania).
Nie zawsze decyzje w sprawie zamiany mieszkania są pozytywne. Zdarzają się odmowy. Dlaczego?
- Szczególnie w sytuacji, kiedy w następstwie dokonania zamiany, zostałby wynajęty lokal, w którym na członka rodziny przypadałoby mniej niż pięć m kw. powierzchni ogólnej pokoi, jak również w sytuacji, gdy najemca lub jego małżonek posiada tytuł prawny do zajmowania innego lokalu wnioskodawca może spodziewać się odmowy - wyjaśnia Barbara Chrobok, zastępca prezydenta miasta.
Obecnie w Banku Zamiany Mieszkań znajduje się 75 wniosków o zamianę mieszkania, a 22 z nich wpłynęły jeszcze w 2014 roku.
Należy pamiętać, że mieszkanie komunalne można zamienić również działając na własną rękę. W takim przypadku należy samemu znaleźć kontrahenta, który zgodzi się na warunki zamiany. Wymogiem, aby taki wniosek został zaakceptowany, jest uzyskanie pisemnej zgody właścicieli tych lokali mieszkalnych.
Co muszę zrobić, aby otrzymać mieszkanie komunalne?
Aby otrzymać mieszkanie komunalne, należy złożyć odpowiedni wniosek w Urzędzie Miasta.
- Pod uwagę brane są między innymi takie główne kryteria jak fakt zamieszkania w Wodzisławiu Śląskim, wysokość dochodu kandydata na najemcę oraz warunki i metraż w jego dotychczasowym lokalu. Kolejnym niezwykle istotnym kryterium jest data złożenia wniosku. W 2014 wniosków złożonych na najem mieszkań komunalnych było aż 147 - dodają w magistracie.
Wszelkich informacji na temat mieszkań komunalnych oraz Banku Zamiany Mieszkań udzielają pracownicy Referatu Spraw Lokalowych. Znaleźć ich można w Urzędzie Miasta przy ul. Bogumińskiej 4b. Można również zadzwonić – 32 459 05 24. Kierownikiem referatu jest Wojciech Gruszczyk.
ZOBACZ TEŻ: Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami! [KLIKNIJ W LINK]
Follow https://twitter.com/arek_biernatStrefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?