Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy latem pojedziemy wyremontowaną trasą Słupsk - Ustka? PKP walczy z czasem [zdjęcia]

AT
Zbliżają się wakacje, a prace na usteckiej stacji kolejowej rozgrzebane. Nie wygląda to najlepiej, a do sezonu zostały niecałe dwa miesiące. Kolejarze nie zaczęli nawet budować nowej trakcji elektrycznej. Ale kończą remont zabytkowego mostu nad Słupią w Mokrzycy.

Do usteckiego portu kolejny raz wpłynął masowiec Ramona z kruszywem i przewiózł kolejne 1500 ton ze szwedzkich kopalni w Elleholm. ( zaledwie 16 kwietnia był wcześniej) Kolejarze i drogowcy wykorzystują go jako podkład pod torowisko i szosy.

Przypomnijmy. Odcinek Ustka- Słupska ma byś skończony 9 czerwca 2019 r. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h. Powstaną nowe perony, mijanki i nowy przystanek PKP Ustka Uroczysko. ( koło osiedla Kościelniaka). Małe stacyjki powstaną również koło Strefy Specjalnej oraz także w pobliżu Doliny Charlotty, gdzie odbywa się wiele imprez muzycznych. W połowie roku rozpocznie się także budowa nowego przystanku Ustka Uroczysko. Pociągi na odcinku Słupsk-Miastko miały ruszyć od 9 marca tego roku, realny jest termin z końcem czerwca. PKP zakłada kursowanie 5 par pociągów między Słupskiem a Miastkiem. Mają przejeżdżać ten odcinek w czasie od 57 minut do godziny (to od 12 do 15 minut szybciej niż przed modernizacją).

Kilka dni temu „Głos Pomorza” pisał, że biuro prasowe PKP PLK zapowiada, że dzięki budowie nowych przystanków, jak Ustka Uroczysko czy Słupsk Północny, oraz modernizacji dotychczasowych na trasie ze Słupska do Ustki, poprawiamy atrakcyjność linii. Stwarzy to warunki do uruchomienia większej liczby pociągów, co jest już zadaniem organizatora transportu.

- Nam ten przystanek nie jest do niczego potrzebny – mówił „Głosowi” burmistrz Ustki Jacek Graczyk, który bezskutecznie interweniował już w sprawie kolejowej inwestycji i w PKP, i w urzędzie marszałkowskim. - My chcieliśmy przystanek w porcie. Oni uparli się, że będzie między ulicą Kościelniaka a stawkiem. Nie zrobili też kolektora odprowadzającego wodę, bo projekt nie obejmuje go swoim zakresem. Jeśli nie zbudujemy go sami, woda zaleje nasz węzeł komunikacyjny. Natomiast między jezdnią, która powstanie przy dworcu, a torem, zamiast kanału będzie rów na deszczówkę, głęboki na półtora metra. Nowy dworzec, nowy peron i ordynarny rów. Jedyną rzeczą, którą może uda się powstrzymać, jest budowa wiaty peronowej o nowoczesnym wyglądzie, zupełnie niepasującej do starej wiaty na drugim peronie. Na szczęście konserwator zabytków negatywnie zaopiniował projekt wiaty.

Zakończenie realizacji całego projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” planowane jest do końca 2019 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto