Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Elektryfikacja trasy Słupsk - Szczecinek ma być strategią

Bogumiła Rzeczkowska
Samorządowcy z subregionu słupskiego jednoczą siły, by zapewnić lepsze połączenia kolejowe, a tym samym rozwój naszego regionu.

Wczoraj w usteckim ratuszu spotkali się samorządowcy subregionu słupskiego. Podpisując wspólny apel oraz list intencyjny, zaprotestowali przeciwko wykluczeniu komunikacyjnemu zachodniej części województwa pomorskiego. - Apel jest skierowany do ministra inwestycji i rozwoju, ministra infrastruktury, parlamentarzystów województwa pomorskiego, wojewody pomorskiego, marszałka województwa pomorskiego i zarządu PKP SA - wylicza Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza.

- Dodatkowo samorządowcy zadeklarowali w liście intencyjnym wspieranie postulatu dotyczącego elektryfikacji linii kolejowej nr 405 na odcinku Słupsk–Szczecinek. W spotkaniu udział wzięli Paweł Lisowski, starosta słupski, Roman Ramion, wicestarosta bytowski, Marek Goliński, zastępca prezydenta Słupska, Magdalena Majewska, burmistrz Kępic, Danuta Karaśkiewicz, burmistrz Miastka, Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk, Leszek Kuliński, wójt gminy Kobylnica i Rafał Kuleta, zastępca wójta gminy Ustka.

- Nasz region jest wykluczony komunikacyjnie i niedoinwestowany. Modernizowany port ustecki musi być sprawnie połączony z drogami kołowymi i kolejowymi. Spotykamy się, aby zasygnalizować problem i dopilnować zapisania go w nowej perspektywie budżetowej województwa pomorskiego na lata 2021-2027 – mówił burmistrz Jacek Graczyk. Starosta Paweł Lisowski wskazywał na komunikacyjną marginalizację. W wakacje do Ustki kursują pociągi z Katowic, Przemyśla, Krakowa i Warszawy. Jednak ze względu na brak elektryfikacji na trasie Szczecinek Słupsk, pociągi z zachodniej Polski nie mogą docierać nad morze bezpośrednio.

Podpisanie apelu oraz listu intencyjnego, gwarantującego wsparcie ze strony samorządów, nastąpiło wczoraj w usteckim ratuszu (czyt. str.1). Samorządowcy wyrażają zaniepokojenie z powodu pogłębienia wykluczenia komunikacyjnego oraz dalszej marginalizacji społecznej i gospodarczej zachodniej części województwa pomorskiego. Apelują o podjęcie zdecydowanych działań, które będą uwzględniać potrzeby i aspiracje lokalnych społeczności do współuczestniczenia w równomiernym podziale korzyści płynących z rozwoju cywilizacyjnego i ekonomicznego Polski. „W szczególności postulujemy o podjęcie działań na rzecz elektryfikacji linii kolejowej nr 405 na odcinku Słupsk-Szczecinek.

Obecnie PKP PLK modernizuje ww. linię na trasie Ustka–Szczecinek. Niestety, odcinek Słupsk– Szczecinek nie będzie zelektryfikowany. Brak trakcji elektrycznej na ww. odcinku istotnie ogranicza użyteczność tego szlaku kolejowego, gdyż praktycznie wyklucza możliwość wykorzystania go przez pasażerskie pociągi dalekobieżne, które aktualnie kursują okrężną trasą przez Białogard i Koszalin”. Zdaniem samorządowców stan ten ma negatywny wpływ na gospodarkę, a zwłaszcza na sektor turystyczny. Według badań żyjemy w obszarze najbardziej wykluczonym komunikacyjnie na mapie kraju. Brakuje autostrad, dróg ekspresowych i lotnisk.

Będą warsztaty dotyczące przyszłości dworca PKP w Słupsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Elektryfikacja trasy Słupsk - Szczecinek ma być strategią - Głos Pomorza

Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto