Remont ulicy Wiejskiej skutecznie korkuje nie tylko tę część miasta. Konieczność zamknięcia zachodniej części ulicy wymusiła zmiany w organizacji ruchu. Wyłączony pas do skrętu w prawo z ulicy Garncarskiej sprawił, że teraz w prawo zjeżdża się z dawnego środkowego pasa. Lewy służy do jazdy na wprost i do skrętu w lewo w ulicę Sierpinka. Zdaniem Zbigniewa Sędzickiego, szefa Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Słupsku tymczasowa organizacja spokojnie mogłaby dopuścić, aby z obecnego pasa do skrętu w prawo w ulicę Wiejską, można było też jechać na wprost. Takie rozwiązanie rozładowały tworzące się w szczycie zatory.
Remont ul. Wiejskiej wpływa też na i tak niełatwe włączanie się do ruchu w ul. Garncarską z ul. Pobożnego. Choć jest tu sygnalizacja świetlna, to nie reguluje ona ruchu na tej krzyżówce. Ustawione tu światła działają z myślą o pieszych. Za dyrektorem WORD-u przypominamy, że jadąc ul. Garncarską w stronę centrum, kierowców obowiązują linie warunkowego zatrzymania się. Kiedy zapali się czerwone, należy zatrzymać się przed pasami, lub przed skrzyżowaniem, jeśli nasze auto może je zablokować skrzyżowanie.
Duży ruchu i niekiedy duże kłopoty wciąż pojawiają się na skrzyżowaniu ulicy Lutosławskiego z Jaracza. Choć zakaz skrętu w lewo z ulicy Jaracza ustawiono dwa lata temu, to wciąż część kierowców zdaje się nie dostrzegać znaku zakazu, który obowiązuje w godzinach od 7 do 17. Do dyspozycji kierowców pozostają dwie drogi alternatywne przez ul. Paderewskiego i przez ul. Jana Pawła II, gdzie ruch na skrzyżowaniach z ul. Lutosławskiego i z ul. Prostą kierowany jest z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Przypominamy też, że wyjeżdżając z parkingu Lidla, obowiązuje nakaz skrętu w prawo.
Sytuacja poprawiła się za to na skrzyżowaniu ulicy Anny Łajming i Tuwima. Zmianę po notorycznych kolizjach i niestety tragicznym w skutkach wypadku, przyniosła dopiero przebudowa. Odgięcie toru jezdni sprawdza się w tym miejscu, co nie zwalnia od ostrożności. Przypominamy więc o pierwszeństwie aut jadących od ul. Jagiełły w stronę ul. Tuwima.
Za dnia to normalne skrzyżowanie ze światłami. Wieczorem zmienia się w rondo. Gubią się na nim przyjezdni. Zdarza się też to miejscowym. Mowa o krzyżówce ulicy Kopernika z aleją Sienkiewicza i ulicą Kilińskiego. Zgodnie z zasadami, jeśli sygnalizacja działa, to po rondzie Staromiejskim poruszamy się jak po normalnym skrzyżowaniu.
Oznacza to, że jeśli chcemy skręcić w lewo, ustępujemy pierwszeństwa autom jadącym z przeciwka na wprost i skręcającymi w prawo. Wskazania sygnalizacji świetlnej mają pierwszeństwo nad znakami pionowymi. Natomiast jeśli sygnalizacja jest wyłączona, to poruszamy się według zasad, które obowiązują na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym.

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?