- Niestety dziś znów miałem wątpliwą przyjemność oczekiwania w kolejce przed urzędem miejskim z grubo ponad 40 osobami - alarmuje nasz czytelnik. - Po moim pytaniu, dlaczego nie wpuszcza się nikogo do środka, otrzymałem odpowiedź, że od godz. 7 mogę wejść na teren ratusza.
ZOBACZ TAKŻE: Kolejki w słupskim ratuszu. Zdenerwowany słupszczanin zniszczył biletomat
W środę rano sznurek kilkudziesięciu osób przed uformował się wcześnie rano. Najbardziej zdeterminowani ma miejscu byli już o godz. 5.40. Taka sytuacja jest tu niemal codziennością, a jej powodem jest pandemia, a ostatnio COVID i obowiązkowa kwarantanna u części miejskich urzędników. Centrum Obsługi Mieszkańców już od jakiegoś czasu próbuje radzić sobie, wydając ręcznie numerki. Na ich podstawie urzędnik umawia się z klientem na konkretną godzinę. Kłopot w tym, że karteczki szybko się rozchodzą. W efekcie petenci rano sterczą przed wejściem, by później raz jeszcze wrócić na plac Zwycięstwa. Kilka tygodni temu, czyli w okresie mrozów i po informacjach od naszych czytelników, zdecydowano, że słupszczanie będą mogli wejść do budynku o pół godziny wcześniej. Przypomnijmy, że godziny pracy UM Słupsk to 7.30 do 15.30.
- Dlaczego mam chodzić dwa lub trzy razy w covidzie do urzędu, aby załatwić jedną sprawę - zżyma się nasz czytelnik. - Dodzwonić się nie można, trzeba za to stawić się świcie i jeszcze nie dostanie się numerka.
- Absolutnie nie zgadzamy się ze stwierdzeniem, że do ratusza nie można się dodzwonić - ripostuje Monika Rapacewicz, rzecznik prasowy ratusza. - Pracownicy pracują normalnie, a wydziały podzielone są mniej więcej na pół, by zawsze połowa stanu etatowego była obecna na miejscu. Druga połowa pracuje w tym czasie zdalnie. Po kilku dniach jest zmiana. Nie ma sytuacji (poza wyjątkami, z którymi mieliśmy do czynienia kilka dni temu, gdy z przyczyn zdrowotnych czasowo były wyłączone z funkcjonowania referaty Centrum Obsługi Mieszkańców), żeby nie było można skontaktować się z urzędnikami z danych wydziałów.
Jak nas zapewniono, od jutra kolejki mają zniknąć. UM Słupsk wprowadza zasadę wcześniejszego umawiania telefonicznego na wizytę w ratuszu.
Podpowiadamy, aby umówić się ws. rejestracji pojazdów, meldunków i praw jazdy należy telefonować pod nr tel. 59 84 88 360. Ogólna informacja to już numer 59 84 88 300. Co ważne, wcześniejsze umówienia telefoniczne nie dotyczą rejestracji aktów zgonu. W pozostałych sprawach związanych z działalnością Urzędu Stanu Cywilnego należy wcześniej telefonicznie umówić się na wizytę.
Ratusz zachęca też do kontaktu drogą mailową lub przez platformę ePUAP.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?