Dwie ważne informacje dla regionu płyną z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwsza dotyczy budowy ekspresowej S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Druga, kwestii związanych z nową obwodnicą.
Do przetargu na projekt i budowę S6 między Skórowem i Leśnicami zgłosiło się ośmiu oferentów. Ich propozycje mają być teraz weryfikowane pod kątem formalnym i merytorycznym. Bez względu na rezultaty analiz oraz po którą ofertę na 11-kilometrowy fragment ekspresówki drogowcy sięgnie GDDKiA, wyda na ten cel mniej niż zaplanowano.
- Do przetargu stanęło osiem podmiotów, firm i konsorcjów - informuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku. - Najtańszą ofertę, na kwotę 344,4 mln zł, złożyło PUT Intercor. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 482 mln zł.
Najdroższa propozycja należy do konsorcjum Metrostav. Została obliczona na ponad 430 mln zł.
Aktualnie w województwie pomorskim budowane są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. W przetargu jest łącznie siedem odcinków S6 o długości 104 km: między Lęborkiem (Leśnicami) a Bożympolem Wielkim, druga jezdnia obwodnicy Słupska oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: odcinek Chwaszczyno - Żukowo i odcinek Żukowo - Gdańsk Południe wraz z obwodnicą Żukowa. W III kw. 2021 r. ruszą natomiast przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska.
Konkretów nabrała też nowa obwodnica. GDDKiA podpisała umowę na sporządzenie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla tej inwestycji. Przypomnijmy, że nowa droga ma biec w ciągu dk21 i jest częścią rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030.
- Obecna droga krajowa nr 21 przechodzi przez ścisłe centrum Słupska i Kobylnicy - czytamy w komunikacie GDDKiA. - Celem wybudowania tej obwodnicy jest stworzenie bezpiecznego odcinka trasy, zapewniającego usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego, odciążenie Słupska i Kobylnicy od uciążliwego dla mieszkańców ruchu tranzytowego, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrona środowiska. Obwodnica Słupska i Kobylnicy będzie miała parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) wraz z wszelkimi niezbędnymi obiektami i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Na razie nie wiadomo, jakim korytarzem pobiegnie nowa obwodnica. Odpowiedź na to pytanie ma przynieść studium, które opracuje gdański Europrojekt. Jak zapewniono, w trakcie przygotowywania dokumentacji będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, by poznać ich opinie na temat przebiegu i kształtu trasy.
ZOBACZ TAKŻE: Wizualizacja drogi S6
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?