Nowy Ford Focus w salonie Euro-Car (ZDJĘCIA)

Artykuł sponsorowany
Zapierający dech w piersiach Ford Focus w salonie Euro-Car w Gdyni. Zaprojektowany według nowych trendów stylistyki Ford kinetic design, przykuwa wzrok bez względu na to, z której strony na niego spojrzysz. Wyśmienita dynamika, piękne linie nadwozia, wnętrze zaprojektowane z myślą o kierowcy i pasażerach oraz najnowocześniejsze technologie gwarantują pełną satysfakcję z jazdy i przebywania we wnętrzu pojazdu.

Nowy Ford Focus może sprawić, że Twoje oczekiwania wobec samochodu zmienią się na zawsze. Nowoczesne technologie, zastosowane w Nowym Fordzie Focus, ułatwiają i uprzyjemniają każdą podróż, czyniąc ją również bezpieczniejszą i bardziej relaksującą dla kierowcy i pasażerów. Dzięki nowej jednostce silników z rodziny EcoBoost nowy Ford gwarantuje oszczędność paliwa oraz znaczną redukcję emisji CO. Wszystko po to, aby czerpać pełną radość z jazdy.

Nowego forda rangera zobaczysz w Euro-Car

Silnik EcoBoost zadebiutował już w Polsce
Zupełnie nowy, ekonomiczny 1,0-litrowy silnik Ford EcoBoost debiutuje w Fordzie Focus. Nowa benzynowa jednostka napędowa jako pierwsza pojawi się na początku 2012 roku w europejskich wersjach Forda Focus – silnik dorównuje osiągami konwencjonalnej jednostce o pojemności 1,6 litra, przy emisji CO2 nie przekraczającej 120 g/km.

Najmniejszy silnik rodziny EcoBoost jest wyposażony w zaawansowane technologicznie turbodoładowanie, udoskonalony układ zmiennych faz rozrządu dla obu wałków oraz inteligentne elementy osprzętu. Dzięki tym rozwiązaniom nowa jednostka uzyskuje osiągi, które wydają się niemożliwe do uzyskania w silniku o tak małej pojemności.

Innymi europejskimi modelami Forda, które będą wyposażone w nową 3-cylindrową jednostkę benzynową będą Ford C-MAX (w 2012 roku), a później także długo oczekiwany, zupełnie nowy Ford B-MAX.

Najnowsza jednostka napędowa o pojemności 1,0 litra jest kolejnym silnikiem należącym do rodziny oferowanych na rynkach całego świata silników EcoBoost, która obecnie obejmuje jednostki o pojemności od 1,6 do 3,5 litra, montowane w samochodach Forda sprzedawanych na całym świecie. Nowe silniki EcoBoost, mimo zmniejszonej pojemności, mają turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa oraz szereg innych rozwiązań, dzięki którym mogą zastąpić większe silniki, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla osiągów, za to zapewniając niższe zużycie paliwa.

W pierwszych miesiącach 2012 roku Ford wprowadzi na rynek dwie wersje 1,0-litrowego silnika EcoBoost – na początku będą one oferowane w europejskich wersjach Forda Focus. Będą to odmiany o mocy 100 KM i 120 KM, współpracujące odpowiednio z 5-stopniową i 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Wyprodukowanie 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost o tak imponujących osiągach i tak niskim zużyciu paliwa jest dobitnym przykładem tego jak poważnie traktujemy nasze wyzwanie by stać się liderem w produkcji oszczędnych silników” - podkreśla Graham Hoare, dyrektor generalny działu produkcji silników Ford of Europe.

Przy pojemności skokowej 1,0 litra, 3-cylindrowa jednostka EcoBoost będzie najmniejszym silnikiem aktualnie produkowanym przez firmę Ford. Jednak, mimo niewielkiej pojemności skokowej i niewielkich rozmiarów, bardzo nowoczesna konstrukcja zapewnia wysoką moc i gwarantuje osiągi dorównujące tradycyjnemu silnikowi o pojemności 1,6 litra, emitując przy tym – w wersji przeznaczonej do Forda Focus – mniej niż 120 g CO2 na km.

Zmiany w egzaminach na prawo jazdy - jakie?

Niewielkie wymiary i duża dynamika
Najnowszy mały silnik EcoBoost z wtryskiem bezpośrednim został opracowany w całości przez konstruktorów Centrum Technicznego Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. Jedną z ważniejszych cech konstrukcyjnych jest nowa, niewielkich rozmiarów turbosprężarka o bardzo wysokiej wydajności. Turbosprężarka charakteryzuje się niezwykle krótkim czasem reakcji i ma możliwość osiągania niemal 250 tys. obr/min, co praktycznie pozwala wyeliminować niekorzystną zwłokę przy przyspieszaniu (tzw. "turbodziurę") i osiągać wysoki moment, którego maksymalna wartość w wersji o mocy 120 KM wynosi 170 Nm i jest dostępna w przedziale 1300-4500 obr/min.
Zupełnie nowy silnik EcoBoost otrzymał także kolektor wydechowy odlewany wspólnie z głowicą cylindrów, co przyczynia się do obniżenia temperatury spalin, a przez to pozwala silnikowi na utrzymywanie optymalnego składu mieszanki i wydajniejszą pracę w szerszym zakresie obrotów.

Zaawansowany konstrukcyjnie „dzielony” układ chłodzenia przyczynia się do dalszego obniżenia zużycia paliwa przez szybsze podgrzewanie silnika do optymalnej temperatury. W odróżnieniu od większych silników rodziny EcoBoost, kadłub silnika jest odlewany z żeliwa, co w porównaniu ze stopem aluminium zmniejsza nawet o 50 procent ilość energii wymaganej do podgrzania silnika do wymaganej temperatury.

Inteligentne sterowanie włączaniem niektórych elementów osprzętu silnika, jak np. mającej zmienną charakterystykę pracy sprężarkę klimatyzatora, czy pompy oleju także pozwala zmniejszyć obciążenie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania i obniżenia emisji spalin. Z kolei, pokrycie powierzchni elementów silnika specjalnymi powłokami oraz drobiazgowe dopracowanie geometrii współpracujących elementów silnika pozwoliło zminimalizować straty energii powodowane tarciem.
Wśród innych rozwiązań oferowanych w 1,0-litrowym silniku EcoBoost stosowanym do napędu Forda Focus i Forda C-MAX przewiduje się także: funkcja automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika (Auto-Start-Stop), aktywną żaluzję chłodnicy silnika oraz inteligentny układ ładowania akumulatora wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania (Ford Smart Regenerative Charging).

Podobnie jak w innych, większych silnikach tej rodziny, w 1,0-litrowej jednostce EcoBoost zastosowano układ zmiennych faz rozrządu dla obu wałków (Ti-VCT), co dodatkowo poprawia osiągi i pomaga ograniczyć spalanie. Konstruktorzy Forda zastosowali także zupełnie nowy element uruchamiający napęd wałków rozrządu, co pozwoliło przyspieszyć czasy reakcji bez uszczerbku dla trwałości układu. 3

Lepsze wyciszenie i wysoka kultura pracy
Konstruktorzy 1,0-litrowego silnika Ford EcoBoost położyli nacisk na skuteczne wyciszenie silnika i zapewnienie jego równomiernej i płynnej pracy.
Lepsze wyciszenie pracującego silnika uzyskano między innymi dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu polegającemu na zanurzeniu w oleju obu pasków zębatych napędzających osprzęt silnika, co obniża hałas i zwiększa efektywność pracy układu. Trwałość w tym przypadku nie ustępuje trwałości łańcucha. Bardzo dużo wysiłku włożono w staranne wyrównoważenie i neutralizację naturalnych wibracji silnika typowych dla konstrukcji 3-cylindrowej.

Zamiast zastosowania tradycyjnych wałków wyrównoważających, które pochłaniają cenną energię, konstruktorzy Forda celowo "naruszyli" idealne wyrównoważenie koła zamachowego wraz z kołem pasowym, stosując asymetryczny rozkład mas dla skompensowania nietypowej konfiguracji silnika. Ford uważa, iż zastosowanie tych innowacyjnych koncepcji, w połączeniu z odpowiednio zoptymalizowanymi poduszkami zawieszenia silnika zaowocuje lepszym wyciszeniem i zwiększeniem kultury pracy silnika, co potwierdziły testy i próby drogowe przeprowadzone na dystansie ogółem 720 tys. km, w tym 360 tys. km prób wytrzymałościowych oraz 10 tys. km testów badających wpływ pojazdu na środowisko.

Zapraszamy do zapoznania się również z szeroką ofertą samochodów z rocznika 2011, którą znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej www.eurocar.pl oraz bezpośrednio w Salonie w Gdyni i w Słupsku:
- Euro-Car ul. Owsiana 13 81-020 Gdynia
- Euro-Car Oddział w Słupsku ul. Kniaziewicza 9 76-200 Słupsk

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto