W ubiegły piątek pisaliśmy o hakerze, który włamał się do ośmiu telefonów - za ich pomocą nęka i podsłuchuje swoje ofiary. Poza stresem naraża je na realne koszty. Pani Dorota już dwukrotnie musiała naprawiać aparat telefoniczny, natomiast pani Bożena płaci za telefon, z którego boi się korzystać.
Przeczytaj koniecznie: Nieznany haker napastuje dzieci i ich rodziny
- Zablokowałam go - mówi pani Bożena.- Ale płacić muszę. Podobnie jak wszystkie osoby, które nęka ten człowiek.
I to płacą słono, głównie za koszty SMS-ów, które nabija haker. - Kiedyś mieściłam się w limicie 45 zł, a teraz płacę blisko 200 zł - mówi pani Dorota. - Z mojego telefonu rozsyłane są setki SMS-ów. Jednak nie przeze mnie. Myślałam o zerwaniu umowy, ale nic z tego - dodaje rozgoryczona kobieta.
Pokrzywdzone rodziny mają podpisane umowy z dwoma różnymi operatorami - z Plusem i Orange. Problem jest w tym, że telefon może trafić do serwisu producenta, gdzie zostanie usunięte złośliwe oprogramowanie, ale wtedy też zostaną usunięte ślady osób trzecich, co utrudni prowadzone śledztwo.
- Telefon już był w naprawie i to dwukrotnie - tłumaczy pani Dorota. - Telefon psuł mi się za każdym razem, kiedy otrzymywałam głuche połączenie z zastrzeżonego numeru.
Więcej można przeczytać w "Dzienniku Bałtyckim" z 31 sierpnia 2011.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?