W poniedziałek zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące opracowania dokumentacji technicznej dla przebudowy ulicy Wiejskiej w Słupsku.
ZOBACZ TAKŻE: Kolizja 3 aut przy ulicy Wiejskiej w Słupsku
- Wpłynęło bardzo dużo zgłoszeń. To ważna ulica więc i odzew był spory - zauważa Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - Od jutra analizujemy wszystkie propozycje. Myślę, że wkrótce przedstawimy nasze stanowisko prezydentowi miasta, które je utrzyma albo zmieni.
Choć ZIM w szczegóły propozycji złożonych przez mieszkańców dopiero się zagłębi, a raport z konsultacji ma być gotowy na dniach, to część uwag jest już znana. Kluczowy wniosek dotyczy samego skrzyżowania ulicy Wiejskiej z ul. Gdańską. Przypomnijmy, że w założeniach projektantów pozostaje ono właściwie nietknięte. Jedyna zmiana to w praktyce przesunięcie sygnalizacji świetlnej na samej ul. Wiejskiej pod docelową ścieżkę rowerową. O tym, że “skrzyżowanie należy rozpatrywać całościowo, a nie tylko jako wylot, bo na wylocie nic nie zmieniamy poza remontem” pisał w swojej interpelacji radny Bogusław Dobkowski.
Na brak jakiekolwiek nowego rozwiązania dla tej krzyżówki wskazują też działacze Słupskiego Porozumienia Obywatelskiego, którzy wnoszą o rondo lub przynajmniej o zastosowanie wysp i azylów, tak aby wskazać pojazdom sposób poruszania się czy skręcania.
- Prosimy o rzetelne uzasadnienie, dlaczego w tym miejscu nie można zastosować skrzyżowanie typu rondo, prosimy nie używać argumentu „nie ma miejsca”, bo akurat w tej lokalizacji miejsce jest - czytamy w ich formularzu konsultacyjnym.
Wniosków jest zresztą więcej. I tak ścieżka rowerowa, zamiast biec przy skrzyżowaniu z ul. Gdańską, aby następnie skręcić w prawo w przy restauracji Szafran, mogłaby ciągnąć się nie po wschodnie, ale po zachodniej stronie ulicy Wiejskiej. Zdaniem SPO przejazd na drugą stronę powinien znaleźć się w połowie planowanej do remontu ulicy. W tej sposób poprawiono by bezpieczeństwo i zapewniono przejazdu rowerzystom do ul. Nad Śluzami i dalej do PKiW bez dwukrotnego pokonywania niebezpiecznej ul. Wiejskiej.
Rowerowe propozycje zakładają również, aby na przejazdach nie stosować krawężników i mówią o konieczności dodatkowego oświetlenia dla pieszych i cyklistów. Co ważne, wnosi się też o prymat drogi rowerowej nad wyjazdami z posesji. Chodzi o to, aby asfaltowa ścieżka, po której będą jeździć rowery, znajdowała się na jednym poziomie.
Szacowany koszt przebudowy ul. Wiejskiej na razie nie jest znany. Same prace miałyby się rozpocząć w 2022 roku. Z racji, że będą to roboty na drodze wojewódzkiej, ratusz liczy na rządowe wsparcie. Na dokumentację projektową i materiały konsultacyjne wydano do tej pory 70 110 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?