Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Nowe zdjęcia z placu budowy

olo
- Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk - informuje PKP PLK. Wydłużone od strony peronów do węzła przesiadkowego przejście zapewni nie tylko lepszą komunikację w obszarze stacji, ale również ułatwi łączenie podróży koleją i transportem drogowym
- Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk - informuje PKP PLK. Wydłużone od strony peronów do węzła przesiadkowego przejście zapewni nie tylko lepszą komunikację w obszarze stacji, ale również ułatwi łączenie podróży koleją i transportem drogowym Łukasz Capar / GP24
Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk. W toku jest też realizacja węzła transportowego. Efekty prac mają przełożyć się na lepszą komunikację w obszarze stacji i ułatwić łączenie podróży koleją z transportem drogowym.

Przy budowie przedłużenia tunelu zamontowano ściany i zakończono wykop. Prace ze względu na dużą głębokość wykonywane były przez dwie koparki. Na dnie wykopu wykonano już podkład betonowy i rozpoczęło zbrojenia posadzki i ścian tunelu. Są też szalunki, które wkrótce będą zalewane betonem.

Prace postępują też na sąsiadującej budowie węzła transportowego, gdzie powstaje wykopu pod szyby windowe, schody i rampę wyjazdową z tunelu. Jak nas zapewniono, równoczesne wykonywanie robót pozwala na lepszą koordynację prac prowadzonych przez Słupsk i PKP. Taka synchronizacja eliminuje również konieczność wykonywania tymczasowych elementów zabezpieczających na łączeniu obu konstrukcji.

Przypomnijmy, że realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Trzeci wiąże się z ogłoszonym w styczniu przetargiem na modernizację samej stacji. W jego ramach wykonana ma zostać przebudowa peronów, gdzie - według zapewnień - zachowana ma zostać zabytkowy charakter wiat i kiosków. Ze zmodernizowanych trzech peronów do wyremontowanego tunelu zjeżdżać będą windy. Co więcej, w ramach tego zamówienia PKP PLK zamierza wybudować też nowe Lokalne Centrum Sterowania, nowy most kolejowy nad Słupią i nowe wiadukty kolejowe w tym ten nad ul. Szczecińską. Ogromny zakres oznacza spore pieniądze. Niektóre szacunki mówią nawet o 500 mln zł lub wyżej.

Ostatni odcinek docelowego łącznika Śródmieścia z Zatorzem to fragment pod przyszłym dworcem PKP. Nowy dworzec znajduje się wciąż w fazie projektowej, ale budowa wylotu tunelu pod dworcem PKP w stronę ul. Wojska Polskiego czeka już na pozwolenie na budowę.

O ile dwa ostatnie odcinki tunelu to melodia najbliższej przyszłości, to dwa pierwsze powinny zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto