Równo 123 miliony złotych, to najniższa oferta złożona przez firmę Colas Polska w przetargu na kompleksową przebudowę drogi między Słupskiem a Ustką. Najwyższą propozycję przedłożył Strabag, który modernizację 13-kilometrowego odcinka obliczył na ponad 167 mln zł. Tymczasem możliwości finansowe zamawiającego to 96,7 mln zł. Co teraz?
ZOBACZ TAKŻE: Poważny wypadek na trasie Słupsk - Ustka
GDDKiA informuje, że każda z ofert będzie teraz weryfikowana. Kluczowa jest oczywiście kwota, ale propozycje będą analizowane nie tylko pod kątem finansowym. Liczy się też okres dodatkowej gwarancji na wybrane elementy infrastruktury jak ekrany akustyczne czy instalacje zasilające. Ważnym czynnikiem jest też skrócenie terminu realizacji kontraktu. Jak poinformowano, wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości (pięć lat) i skrócenie terminu realizacji kontraktu (o trzy miesiące).
Zobacz też:
- W najbliższym czasie zostaną podjęte decyzje czy przetarg zostanie unieważniony, czy też zostanie zwiększony jego budżet - informuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku.
Przypomnijmy, że w ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz z korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań na ronda oraz montaż sygnalizacji świetlnych. Wzdłuż całego odcinka powstać ma ciąg pieszo-rowerowy wraz z miejscami odpoczynku. Wykonawca będzie też musiał wybudować chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. Ponadto w ramach zadania przewidziano zbudowanie miejsc ze stosowną infrastrukturą do przeprowadzania kontroli pojazdów m.in. przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego. Co więcej, zaplanowano przebudowę mostu na Słupi we Włynkówku oraz wybudowanie trzech przepustów.
W założeniach nawierzchnia nowej drogi ma spełniać odpowiednie parametry nośności dla przejazdu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś. Zmniejszeniu ma ulec poziom hałas i drgań. GDDKiA podkreśla, że inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego czy poprawy bezpieczeństwa.
- Będzie to możliwe do osiągnięcia m.in. poprzez ograniczenie liczby skrzyżowań i zjazdów oraz budowę dróg zbiorczych, chodników i ścieżek rowerowych, wydzielenie prawo- i lewoskrętów, wprowadzenie wysp kanalizujących ruch oraz zmianę geometrii skrzyżowań - wyliczają drogowcy.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?