Ten zabieg - niezwykle istotny, pozwoli utrzymać „w jednym ręku„ proces sprawnego i mobilnego zarządzania służbami patrolowymi. Dodatkowo, dyżurni pracować będą na jednej częstotliwości radiowej, a nie jak dotychczas na kanałach przypisanych osobno dla każdego komisariatu. W ten sposób utworzone zostanie w pełni profesjonalne i gotowe do szybszego, a także bardziej sprawnego działania centrum zarządzania siłami Policji.
To rozwiązanie usprawni także sposób przyjmowania wszelkich, telefonicznych zgłoszeń od osób dzwoniących na telefon alarmowy 997 i 112. Nie będzie zatem dochodziło do sytuacji, w których zgłaszający relacjonował swój problem dyżurnemu miejskiemu, a ten uzyskując informacje z jakiego terenu jest dzwoniący, przełączał rozmowę do właściwego miejscowo dyżurnego komisariatu, gdzie zgłaszający ponownie tłumaczył cel swojego telefonu.
Jednocześnie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego, podjęto decyzję o likwidacji 5 etatów służby dyżurnej Komisariatu Policji II w Słupsku i przesunięciu ich do pracy „bezpośrednio na ulicy”. W ten sposób wzmocnione zostanie Ogniwo Patrolowo Interwencyjne słupskiej jednostki oraz posterunek w Kobylnicy. Zadania dyżurnych przejmą pracownicy cywilni.
Wymienione rozwiązania, wymuszają także zmianę w samej organizacji i funkcjonowaniu „Stanowiska Obsługi Petentów”. Wszelkie sprawy, w których wymagane jest osobiste spotkanie, można zgłaszać jak dotychczas - w obydwu komisariatach na terenie Słupska tj. przy ulicy Reymonta i 3-go maja - w godzinach 7: 30 - 16:00. Po tym czasie, ruch petentów kierowany będzie do centrum miasta tj do komisariatu na ul. Reymonta.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?