Słupsk. Zwolniono pracowników Biura Promocji i Integracji Europejskiej

Kinga Trubicka-Czapka
dd/archiwum
Biuro Promocji i Integracji Europejskiej wkrótce przestanie funkcjonować w słupskim magistracie. Ośmiu pracowników wydziału otrzymało z końcem kwietnia wypowiedzenia.

W tym jedna osoba z Centrum Informacji turystycznej "Ziemia Słupska", które mu podlega.

- W zależności stażu pracy jest to okres od miesiąca do trzech miesięcy - mówi Mariusz Smoliński, rzecznik prezydenta Słupska. Powodem jest nowa koncepcja wyprowadzenia promocji miasta ze struktur ratusza. powstać miałaby spółka, której zadaniem byłoby promowanie Słupska.

- Prezydent analizuje cztery koncepcje, które wpłynęły na konkurs - zaznacza Smoliński. - Nie wiadomo czy wszyscy pracownicy znajdą zatrudnienie w nowej jednostce. Wypowiedzenia mają dać wolną rękę nowemu dyrektorowi przy doborze pracowników - dodaje.

Te osoby, które nie znajda zatrudnienia w spółce otrzymać maja propozycję innego stanowiska.

- Jeśli nie zostanie przyjęte zgodnie z kodeksem pracy otrzymają odprawy - mówi Smoliński. Na razie nie wiadomo jednak kiedy miałaby zostać zawiązana i w jakiej formie. Dodatkowo jej powstanie musi być poparte decyzja rady miejskiej. - Na razie ciężko jest poprzeć jakiekolwiek decyzje konkretnymi terminami - podkreśla rzecznik.

Pomysł wyprowadzenia promocji miasta z ratusza podoba się przewodniczącemu Rady Miasta Zdzisławowi Sołowinowi z Platformy Obywatelskiej. - Z takim wnioskiem wystartowaliśmy ponad dwa lata temu przy konstruowaniu budżetu na 2009 rok - mówi Sołowin. - Moim zdaniem jeśli miała to by być spółka powinna być utworzona w porozumieniu ze starostwem powiatowym i ościennymi gminami. Tylko taka spółka ma sens. Podobnego zdania jest Robert Kujawski z Prawa i Sprawiedliwości.

- Wyprowadzenie promocji Słupska na zewnątrz w mojej ocenie jest pomysłem dobrym - mówi wiceprzewodniczący RM. - Stworzenie spółki typowo miejskiej i tak nadal generowałoby koszty. Kujawski zaznacza, że korzystniejszym rozwiązaniem byłoby ogłoszenie przetargu na realizowanie ustalonych form promocji Słupska przez firmy PR-owiskie lub zawiązanie spółki w porozumieniu z gminami powiatu słupskiego.

- Dałoby to możliwość promowania całego regionu i zatrzymanie turysty na dłużej - mówi. Decyzja czy rada miejska poprze nową koncepcje promocyjną zapadnie po przedstawieniu konkretnych projektów.

Czytaj także:

7 Pomorska Brygada Obrony Wybrzeża nie zostanie zlikwidowana
Prokuratura bada, czy szkoła wyłudziła pieniądze

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3