Słupska Scania wyprodukuje nową generację międzymiasowego autobusu

woj
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu.
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu. materiały prasowe Scania
Udostępnij:
Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu.

Scania Interlink to jeden z najbardziej uniwersalnych autobusów w gamie tego producenta, a w Słupsku produkcja kolejnej generacji tego modelu wystartuje w przyszłym miesiącu. Na początek planowana jest produkcja 20 tego typu pojazdów, które dołączą do reszty produkowanych w słupskim zakładzie autobusów nowej generacji.

Nowy Interlink to nadal międzymiastowy autobus, którego możliwość konfiguracji - w zależności od potrzeb klienta – obejmie m.in. długość pojazdu, układ wnętrza i przedziałów bagażowych, konfigurację drzwi i możliwość wyboru układów napędowych.

Scania Production Słupsk od lutego rozpocznie produkcję nowej generacji autobusu Scania Interlink. Będzie to pojazd, który poruszać się będzie zarówno w środowisku miejskim, jak i międzymiastowym. Wstępnie w słupskim oddziale firmy zakłada się wyprodukowanie 20 sztuk nowego autobusu.

Słupska Scania wyprodukuje nową generację międzymiasowego autobusu

Autobus ma nowoczesny i minimalistyczny design. W stosunku do poprzedniej generacji zyskał większe szyby boczne, dzięki którym wewnątrz jest jaśniej, reflektory w technologii Bi-LED lub Bi-Halogen oraz nowe światła boczne i tylne. Zwrócono uwagę na komfort podróżujących – zastosowano nowe materiały wygłuszające, dzięki czemu poziom hałasu wewnątrz pojazdu będzie niższy oraz ulepszono system klimatyzacji - zarówno w kabinie kierowcy, jak i na całej długości autobusu, by możliwe jak najbardziej umilić podróż pasażerom - bez względu na pogodę.

Nowa generacja to przede wszystkim znaczne obniżenie emisji CO2 oraz mniejsze zużycie paliwa. Spadek tego pierwszego możliwy jest nawet o 90% dzięki zastosowaniu niskoemisyjnych układów napędowych. Poza opcjami hybrydowymi w gamie silników znajdują się te napędzane biodieslem FAME, olejem napędowym HVO czy biogazem. Z kolei samo zużycie paliwa spadnie o 8 procent, a to dzięki zwiększonej wydajności jednostek napędowych oraz skrzyni biegów, funkcji start/stop oraz tempomatu.

Scania Interlink nowej generacji to także ukłon w stronę kierowców. Poza wspomnianym usprawnieniem klimatyzacji zadbano też o ergonomię pracy oraz poziom bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz Scania Zone – systemu, który wspiera kierowców w przestrzeganiu przepisów dotyczących prędkości w okolicy o dużym natężeniu ruchu, np. w strefach zabudowanych czy w pobliżu szkół. Dzięki temu systemowi możliwa jest m.in. kontrola maksymalnej prędkości w strefie, emisja spalin czy poziom hałasu.

Wachlarz długości budowanych w Słupsku autobusów jest dostosowany do potrzeb klientów i mieści się w granicach od 10,8 do 18 metrów. Nowy Interlink, który będzie produkowany w słupskim zakładzie, będzie na początku tworzony w wersji o długości 15 metrów.

Fabryka Scanii w Słupsku działa od 1993 roku. Do 2002 roku produkowała pojazdy ciężarowe i autobusy. Od 2002 w zakładzie produkowane są tylko autobusy, które dostarczane są do krajów europejskich, a ich produkcja jest realizowania pod konkretne zamówienia klientów. W ostatnich latach zakład Scania Production Słupsk S.A. produkował średnio ponad 600 autobusów rocznie, a rekord padł w roku 2020, kiedy wyprodukowano ich 722. Autobusy montowane w Słupsku jeżdżą w Niemczech, Szwecji, Francji, Włoszech, Finlandii, Norwegii, Szwajcarii, Holandii, Litwie, Estonii i Słowacji.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Enero

Vk1 Hulajnoga Elektryczna Z Siedziskiem 250W Koło 8 Cali H1

1 637,00 zł1 059,00 zł-35%
miejsce #2

Enero

Enero Asiento Jr Czarno Niebieski

1 637,00 zł1 059,00 zł-35%
miejsce #3

Sencor

Sencor SCOOTER TWO 2021

2 552,25 zł1 999,00 zł-22%
miejsce #4

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 700,00 zł3 320,00 zł-10%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie