Tajemnica słupskich kiosków

Dominika Dankowska
Zamknięty kiosk przed dworcem PKP
Zamknięty kiosk przed dworcem PKP Dominika Dankowska
Wydaje się, że każdego dnia jest ich coraz mniej. I ciągle nasuwa się pytanie. Dlaczego znikają? Kioskarki mówią o bardzo wysokich marżach i niskich dochodach. Słupszczanie skarżą się, że trudniej jest kupić bilet

- Zawsze kupowałam bilet w kiosku na Szczecińskiej. Któregoś dnia kiosk już był zamknięty - mówi Asia (słupszczanka). - Teraz muszę pamiętać, że bilet mogę kupić w kiosku w Netto.

Nie tylko ona zauważyła, że w Słupsku zmniejszyła się liczba działających kiosków.

- Nigdy nie przejmowałam się tym, że nie mam biletu. Zawsze było pełno kiosków. A ostatnio musiałam szukać z koleżanką - dziwi się Karolina, licealistka.

Kioskarze też widzą problem. Nieoficjalnie mówią o wysokich marżach Ruchu oraz niskich dochodach.

- Nic dziwnego - kręci głową sprzedawczyni z jednego z kiosków. - Wystarczy spojrzeć, kiosk przy kiosku (pokazuje budki w okolicy Wojska Polskiego). Nie ma się co dziwić, że są niskie zarobki. Ciekawe ile jeszcze ja pociągnę - zastanawia się.

Kilka kiosków w jednym miejscu to nie był problem tylko okolic słupskiego dworca. Ten sam problem jest w okolicach 11 listopada i Andersa.

-Mamy gospodarkę wolnorynkową i konkurencję na rynku. A my nie mamy na to wpływu - Na pewno zależałoby nam, aby wszystkie kioski funkcjonowały - mówi Mariusz Smoliński, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Słupsku.

Z tymże przez kilka lat te wszystkie kioski funkcjonowały (wydawałoby się, że z powodzeniem). Niektórzy spekulują, że to kryzys przyszedł do Słupska.

Biuro Marketingu i Komunikacji Ruch S.A. uważa, że jest to wynikiem zmiany zagospodarowania miast.

- Rewitalizacja centrów miejskich, której przykładem  jest obecność  galerii handlowych, ogranicza rozwój i utrzymanie obiektów małej infrastruktury (kioski) -uważa Monika Panufnik z Biura Marketingu i Komunikacji Ruch S.A. - Dodajmy, że zmieniają się też zachowania konsumenckie. Coraz częściej jeździmy na zakupy do marketów - sklepów o dużych powierzchniach sprzedaży - dodaje.

W I półroczu 2010 roku sieć wewnętrzna Ruch S.A zmniejszyła się o 5,6%. Przy tym odnotowano spadek o 9.4 % liczby punktów własnych.

- Spółka prowadzi świadomą politykę ograniczania współpracy z nierentownymi punktami sprzedaży sieci partnerskiej oraz likwidowania punktów sprzedaży sieci wewnętrznej, nie rokujących uzyskania oczekiwanych wyników finansowych - wyjaśnia Monika Panufnik.

Jednakże nie tłumaczy to opinii kioskarzy o wysokich marżach.

Więcej o słupskich kioskach już niedługo w „Dzienniku Bałtyckim”.

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3