Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza w Słupsku

woj
Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza. Na ten ruch zdecydowano się głównie dlatego, ponieważ drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy.
Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza. Na ten ruch zdecydowano się głównie dlatego, ponieważ drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy. Krzysztof Piotrkowski
Zatoka autobusowa na ulicy Sienkiewicza w Słupsku do likwidacji. Na ten ruch zdecydowano się ponieważ, drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy.

Rozpoczęte właśnie prace polegają na likwidacji zatoki autobusowej przy północnej jezdni ulicy Sienkiewicza – prowadzącej w kierunku ulicy Wojska Polskiego i Ronda Solidarności. Głównym powodem tego przedsięwzięcia był pogarszający się stan techniczny kamienicy, przy której znajduje się przystanek. Mowa tutaj o budynku przy ulicy Sienkiewicza 4, a więc kamienicy z końca XIX wieku.

- Zatoka autobusowa zlokalizowana była w odległości 3,5-4,5 metra od ściany wspomnianego budynku. Hałas i drgania powodowane przez autobusy wjeżdżające do zatoki obniżały komfort życia mieszkańców, a także przyczyniały się do pogorszenia stanu technicznego budynku wpisanego do rejestru zabytków – wskazuje Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.

Kolejnym argumentem za likwidacją zatoki było to, że została ona utworzona kosztem powierzchni chodnika w tym miejscu.

- Chodnik ten jest jednym z głównych ciągów pieszych w tej części miasta. Istnienie zatoki powodowało, że na przestrzeni nieco ponad 2 metrów między zatoką, a wiatą przystankową, dochodziło do spiętrzeń pieszych korzystających z chodnika i pasażerów oczekujących na przystanku lub wsiadających bądź wysiadających z autobusów. Po zmianie zarówno piesi, jak i pasażerowie komunikacji zbiorowej, zyskają bezpieczną i komfortową przestrzeń – argumentuje Orłowski.

Ostatnim powodem ma być to, że włączanie się autobusu do ruchu jest czynnikiem opóźniającym w komunikacji zbiorowej. Ten argument został użyty pomimo faktu, że w obszarze zabudowanym kierujący autobusem ma pierwszeństwo przy włączaniu się do ruchu, wyjeżdżając z zatoki.

- Z uwagi na fakt, że autobus może przewozić kilka lub kilkunastokrotnie większą liczbę pasażerów niż pojazd osobowy, poprawa warunków funkcjonowania komunikacji zbiorowej przyczyni się do zwiększenia przepustowości drogi – stwierdza Tomasz Orłowski.

W zamian za likwidację zatoki wykonane zostanie poszerzenia chodnika i nowa krawędź przystanku z zastosowaniem specjalnych krawężników peronowych. W konsekwencji oznacza to, że zatrzymujące się w tym miejscu autobusy będą stały na prawym pasie oczekując na wsiadających i wysiadających pasażerów.

W trakcie przeprowadzania prac tymczasowy przystanek umiejscowiony został w zatoce parkingowej, w pobliżu skrzyżowania z ulicą Niedziałkowskiego. Prace związane z likwidacją zatoki zostaną prawdopodobnie zakończone do końca tygodnia lub nie później niż przed majówką.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto