Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel pod dworcem z wykonawcą, a kolej z przetargiem na stację. Dworzec wkrótce

olo
Ponad 10 mln zł będzie kosztować przedłużenie przejścia podziemnego pod dworcem kolejowym. PKP PLK wskazała już wykonawcę. Ogłoszono też niedawno przetarg na przebudowę stacji Słupsk.

Trzy filmy ubiegały się o zlecenie prac nad przedłużeniem tunelu spod dworca PKP na Zatorze. PKP PLK zdecydowała się skorzystać z najtańszej oferty złożonej przez Mosty Gdynia, które zlecenie wyceniły na 10 mln i 818 tys. zł. Kolej na ten cel zakładała przeznaczyć raptem o ok. 5 tys. zł więcej. Prace powinny rozpocząć się w tym roku, a samo przejście powinno zostać przedłużone w sumie o kilkadziesiąt metrów, aby połączyć się z inną inwestycją realizowana przez miasto. Mowa o budowie węzła transportowego i nowego dworca autobusowego. Wychodząc z tunelu, będzie można skorzystać z jednej z dwóch wind, które zapewnią dostęp bezpośrednio do budynku dworcowego lub na jego dziedziniec. Możliwe także będzie wyjście schodami lub korzystając z pochylni dla wózków i rowerów.

Tunel to jedna z kilku ważnych inwestycji budowlanych, które mają być realizowane w rejonie słupskiego dworca. W ubiegłym tygodniu poinformowano o ogłoszeniu przetargu na przebudowę samej stacji.

Projekt zakłada gruntowną przebudowę. Platformy będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów.

- A historyczny charakter stacji podkreślą odrestaurowane zabytkowe wiaty peronowe oraz kioski - informuje Martyn Janduła, z zespołu prasowego PKP PLK. - Natomiast nowoczesny system informacji pasażerskiej m.in. wyświetlacze, ułatwi orientację w podróży.

Co ważne, zmianie ulegnie układ torów na stacji dzięki budowie trzeciego peronu. Zmiany sięgną głębiej. Wymieniona zostanie praktycznie cała infrastruktura sterująca ruchem. Powstanie też nowe lokalne centrum sterowania wyposażone w komputerowe systemy. Z kolei na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy i drugi tor, który usprawni obsługę ruchu kolejowego. Zadanie zakłada też budowę drugiego peronu w Kobylnicy.

Jest pewne, że szeroki zakres prac zostanie rozłożony w czasie. Już dziś inwestycję trzeba liczyć w latach. PKP PLK samo przyznaje, że przebudowę zamierza finansować z dwóch zewnętrznych źródeł i w ramach dwóch różnych perspektyw finansowych, z których dłuższa to lata 2021-2027. Wartość tego zadania to kilkaset milionów złotych.

Wkrótce powinniśmy też poznać projekt nowego dworca kolejowego. Przypomnijmy, że obecny obiekt ma zostać wyburzony, choć kolej zdecydowała się pozostawić sąsiedni budynek biurowy. Dworzec Słupsk ma mieć charakter wojewódzki.

Wszystkie te inwestycje realizowane są w ramach modernizacji linii 202 łączącej Słupsk z Gdynią. Niestety budowa drugiego toru na trasie zeszła na bocznicę, gdzie czeka na finansowy zastrzyk.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tunel pod dworcem z wykonawcą, a kolej z przetargiem na stację. Dworzec wkrótce - Głos Pomorza

Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto