Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel w częściach i nie od razu. Rozpoczęła się inwestycja w rejonie słupskiego dworca

olo
Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów.
Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Krzysztof Piotrkowski
Budowa tunelu pod torami kolejowymi w toku. Zapowiadany łącznik Śródmieścia z Zatorzem inwestycyjnie został podzielony na kilka części. Na razie, realizowane są dwie. Kolejne to przyszłość.

Około 200 metrów, cztery części i najprawdopodobniej tyleż samo wykonawców. Tak, w podziale na etapy wygląda budowa tunelu pod torami kolejowymi, który zepnie ulicę Wojska Polskiego z ul. Towarową, czyli budowanym węzłem transportowym.

Właśnie rozpoczęła się realizacja około 30 metrów między peronem 2 na słupskiej stacji a przyszłym dworcem autobusowym. Koszt to bagatela 8,8 mln zł, a do tej kwoty doliczyć trzeba jeszcze VAT. Równolegle postępują też roboty związane z wejściem do przyszłego tunelu od strony Zatorza. To pierwsze zadanie realizuje PKP, drugie jest inwestycją miasta.

- W tej chwili PKP wykonuje wykop otwarty, w którym wybuduje tunel. My przygotowujemy się do znacznie większego wykopu - informuje Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej - Po naszej stronie wykonane zostanie wyjście, dwie windy, rampa i schody. Zakres jest większy, ale oba zadania są ze sobą skoordynowane Jest to optymalne rozwiązanie.

Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Trzeci wiąże się z ogłoszonym w styczniu przetargiem na modernizację samej stacji. W jego ramach wykonana ma zostać przebudowa peronów, gdzie - według zapewnień - zachowana ma zostać zabytkowy charakter wiat i kiosków.

Ze zmodernizowanych trzech peronów do wyremontowanego tunelu zjeżdżać będą windy. Co więcej, w ramach tego zamówienia PKP PLK zamierza wybudować też nowe Lokalne Centrum Sterowania, nowy most kolejowy nad Słupią i nowe wiadukty kolejowe w tym ten nad ul. Szczecińską. Ogromny zakres oznacza ogromne pieniądze. Niektóre szacunki mówią nawet o 500 mln zł lub wyżej.
Ostatni odcinek docelowego łącznika Śródmieścia z Zatorzem to fragment pod przyszłym dworcem PKP. Nowy Dworzec znajduje się wciąż w fazie projektowej, ale budowa wylotu tunelu pod dworcem PKP w stronę ul. Wojska Polskiego czeka już na pozwolenie na budowę.

O ile dwa ostatnie odcinki tunelu to melodia najbliższej przyszłości, to dwa pierwsze powinny zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tunel w częściach i nie od razu. Rozpoczęła się inwestycja w rejonie słupskiego dworca - Głos Pomorza

Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto