Zimą utrzymanie porządku w mieście częściowo spada na mieszkańców i zarządców nieruchomości. O tym, kto powinien odśnieżać chodniki i jezdnie pisaliśmy nie raz. Teraz, po kilku słonecznych dniach i mroźnych nocach, pojawił się problem zwisających nad chodnikami sopli. Kto jest odpowiedzialny za ich usuwanie? Tu sprawa jest mniej skomplikowana niż w przypadku chodników – robi to po prostu właściciel lub zarządca nieruchomości.
- W przypadku terenów niestanowiących pasów drogowych to właściciele nieruchomości (w myśl ustawy rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, najemcy nieruchomości, dzierżawcy nieruchomości, a także inne podmioty władające nieruchomością) odpowiadają za całoroczne utrzymanie nieruchomości. W tym celu zawierają indywidualne umowy z firmami świadczącymi usługi porządkowe – czytamy w komunikacie na stronie Urzędu Miasta w Słupsku.
Co ważne, w umowach takich usług jest zapis, że są one wykonywane w razie potrzeby, a więc 7 dni w tygodniu. Kiedy widzimy, że na budynku znajduje się nawis lodu, który może stanowić niebezpieczeństwo, sprawę powinniśmy zgłosić w pierwszej kolejności do właściciela nieruchomości lub zarządcy. Jeśli nie wiemy, kto nim jest, możemy zadzwonić do Straży Miejskiej w Słupsku.
Zima w Słupski w poprzednich latach [archiwum]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?