Monodram aktorsko-reżyserskiej pary ze Słupska, zostanie zaprezentowany w Bratysławie w piątek 19 października. Natomiast już dwa dni później w niedzielę, Caryl Swift zagra przed polską publicznością na międzynarodowym 41. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora WROSJA 2012.
Wrocławskie spotkania z monodramami są najstarszym na świecie festiwalem teatrów jednoosobowych. Zaproszenie do udziału w tym konkursie stanowi najwyższe wyróżnienie dla monodramistów i spotyka jedynie wyróżniających się artystów, reprezentujących najwyższy poziom teatru.
Słupska publiczność ma jeszcze szansę zobaczyć Caryl Swift w roli Matki Mejry, przed jej wyjazdem do Bratysławy i Wrocławia. Już w tę sobotę 13 października o godz. 18:00 spektakl „Matka Mejra i jej dzieci zostanie zaprezentowany na scenie Słupskiego Ośrodka Kultury.
Bilety w cenie: 20 zł normalny, 10 zł ulgowy.
Zobacz także:Słupski Ośrodek Kultury: Trwają zgłoszenia do Otwartej Sceny SOK-u
Informacje o spektaklu "Matka Mejra i jej dzieci".
Monodram „Matka Mejra i jej dzieci” wyreżyserowany przez Stanisław Miedziewskiego powstał w oparciu o reporterskie relacje Wojciecha Tochmana i Ryszarda Bilskiego dotyczące masakr etnicznych na Bałkanach w latach 1992-95.
Tytułowa Matka Mejra towarzyszyć będzie doktor Ewie Klonowskiej w oczekiwaniu na odnalezienie szkieletu jej córki i syna. Mejra wie, jaki los spotkał jej dzieci, ich zwłoki nie mogą być jednak pochowane. Szkielety Dautoviców mieszają się z kośćmi innych Muzułmanów na wielu stosach, zakopanych w ziemi albo zwyczajnie wrzuconych do jaskiń.
Kluczem do połączenia zmarłych z żywymi jest dr Ewa Klonowska, urodzona we Wrocławiu, jedna z najwybitniejszych przedstawicielek medycyny sądowej na świecie, członkini Amerykańskiej Akademii Nauk Sądowych. Od ponad 15 lat z grobów rozsianych po całej Bośni wydobywa ludzkie szczątki. Metodycznie, po kilkanaście godzin dziennie, oddziela drobne kostki dzieci od kości dorosłych, pierze ubrania i włosy ofiar, z bezładnych stosów wykopuje ludzi i i zwraca ich rodzinom.
„Matka Mejra” ukazuje heroiczną „walkę z żywymi o prawa umarłych”. Traktuje o bezgranicznej pamięci do bliskich lecz także o potrzebie uwolnienia się od żałoby. Spektakl jest wołaniem o sprawiedliwość wobec niewinnych i zapomnianych. Dla nas żyjących we Wspólnej Europie, jest także bolesnym przypomnieniem demonów kryjących się w historii naszego kontynentu.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?